![]() | Starzejące się społeczeństwo |
![]() | Badania aktywności zawodowej pracowników |
![]() | Przyczyny wczesnego kończenia aktywności zawodowej pracowników |
![]() | Czynniki ryzyka przedwczesnej niezdolności do pracy |
![]() | Aktywizacja zawodowa osób starszych w Strategii Lizbońskiej |
![]() | Zalecenia dla pracowników starszych |
![]() | Przepisy prawne |
![]() | Książki |
![]() | Artykuły |
![]() | Poradnik 50+ |
Korzyści z zatrudniania i utrzymywania w zatrudnieniu pracowników starszych
Istnieje wiele korzyści z zatrudniania starszych pracowników, zarówno dla nich samych, jak i pracodawców, przedsiębiorstw, czy też społeczeństwa. Wśród korzyści dla pracodawców wymienia się:
- zachowanie wiedzy, kompetencji, doświadczenia w przedsiębiorstwie
- dbałość o wizerunek przedsiębiorstwa (kompetencje wynikające z różnorodności),
- minimalizowanie kosztów związanych ze szkoleniem pracowników – młodszych przez starszych (mentoring) oraz starszych przez młodszych, szczególnie w zakresie nowych technologii informacyjnych (intermentoring),
- pozyskiwanie pracowników w obszarach (zawodach), do których młodzi nie aplikują,
- cechy pracowników 50+, m.in.: rzetelność, lojalność, zaufanie.
Za najważniejsze korzyści dla pracowników, uznaje się:
- korzyści ekonomiczne,
- możliwość pracy pomimo różnych obciążeń (zwłaszcza zdrowotnych)
- satysfakcja z pracy,
- poczucie własnej wartości,
- poczucie „bycia potrzebnym” oraz wiele innych