Główne kierunki działań ogólnopolskiej kampanii społecznej „STRES CYFROWY”:
- Popularyzowanie wiedzy o negatywnych skutkach stresu wynikającego z braku równowagi cyfrowej w czasie pracy i po pracy oraz o sposobach radzenia sobie z nim.
- Promowanie wśród pracowników programów i działań mających na celu poprawę dobrostanu psychofizycznego poprzez zapewnienie równowagi cyfrowej w czasie pracy i po pracy.
- Zachęcanie pracowników do aktywnego uczestnictwa w programach promujących zdrowy styl życia i dobre samopoczucie w miejscu pracy.
Jan Trojan - edycja "Komputerowy świat"
2014
Proponowane formy realizacji działań kampanii:
- Konferencje i seminaria (w tym wideospotkania) dla przedstawicieli przedsiębiorstw, służące wymianie dobrych praktyk z zakresu promowania zdrowia i dobrego samopoczucia w miejscu pracy, w szczególności sposobów radzenia sobie ze stresem wynikającym z braku równowagi cyfrowej w czasie pracy i po pracy.
- Upowszechnianie w mediach i w przestrzeni publicznej tematyki kampanii i jej materiałów (ulotki kampanii, film animowany zamieszczony na platformie You Tube, informacje nt. kampanii na stronie internetowej CIOP-PIB, na Facebook’u instytutu, płatne i bezpłatne artykuły w mediach tradycyjnych i elektronicznych).
- Warsztaty i spotkania on-line dla przedstawicieli przedsiębiorstw, służące budowaniu kultury organizacyjnej przyjaznej pracy zdalnej.
Adresaci kampanii:
- Pracownicy
- Osoby zajmujące się za tematyką bezpieczeństwa oraz zdrowia w pracy
- Przedstawiciele działów HR, CSR, komunikacji wewnętrznej oraz promocji zdrowia w przedsiębiorstwach
- Pracodawcy i organizacje pracodawców