Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy prowadzi politykę zmierzającą do zapewnienia najwyższej jakości wszelkich działań związanych z certyfikacją kompetencji osób w celu zaspokojenia oczekiwań i potrzeb wszystkich klientów oraz pozyskania i utrzymania ich zaufania.
Zasady prowadzenia certyfikacji są udostępniane bez ograniczeń, a procedury związane
z certyfikacją umożliwiają dostępność do działalności CIOP - PIB dla wszystkich klientów oraz traktowanie ich jednakowo i bez żadnych preferencji.
Działalność CIOP - PIB w zakresie certyfikacji kompetencji osób jest zgodna z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17024 „Ocena zgodności. Ogólne wymagania dotyczące jednostek certyfikujących osoby”.
Intencją realizowanej polityki jakości jest osiąganie następujących celów:
W celu realizacji polityki jakości w zakresie certyfikacji kompetencji osób zapewnia się odpowiednie środki oraz przyjmuje się następujące zasady:
Ośrodek działa zgodnie z zasadami określonymi w Księdze jakości, procedurach i programach certyfikacji.
Ośrodek działa bezstronnie i niezależnie, płace personelu nie są bezpośrednio zależne od liczby wydanych certyfikatów ani - w żadnym razie - od wyników certyfikacji.
Na realizację polityki jakości są zapewnione niezbędne środki.
Polityka jakości jest znana personelowi Ośrodka, który stosuje w praktyce zasady określone w dokumentach systemu jakości.
Warszawa, 10.06.2021r.