KIERUNKI I FORMY REALIZACJI DZIAŁAŃ KAMPANII
Główne kierunki działań kampanii społecznej pn. „Aktywni w pracy”:
- Promowanie wśród przedstawicieli przedsiębiorstw, członków ich rodzin oraz społeczności lokalnej aktywności fizycznej jako czynnika wpływającego pozytywnie na zdrowie oraz jakość życia
- Promowanie wśród pracodawców programów umożliwiających pracownikom włączanie aktywności fizycznej w codzienny lub tygodniowy plan działań w miejscu pracy
- Promowanie programów promocji zdrowia w miejscu pracy
- Aktywne włączanie pracowników w tworzenie programów promocji zdrowia w przedsiębiorstwach poprzez przeprowadzanie ankiet i sondaży dotyczących ich oczekiwań w tym zakresie
- Zachęcanie pracowników do podejmowania aktywności fizycznej w drodze pracy oraz z pracy
- Promowanie w mediach i w przestrzeni publicznej aktywnego stylu życia
- Budowanie pozytywnej postawy społecznej wobec aktywności fizycznej w pracy oraz w życiu pozazawodowym.
Proponowane formy realizacji działań kampanii społecznej pn. „Aktywni w pracy”:
- Konferencje i seminaria (w tym wideospotkania) dla przedstawicieli przedsiębiorstw, służące wymianie dobrych praktyk z zakresu promowania zdrowia i aktywności fizycznej
- Zajęcia praktyczne (np. Warsztaty, warsztaty on-line, spotkania on-line z trenerami sportowymi i rehabilitantami) i szkolenia (w tym szkolenia on-line, webinaria) dla przedstawicieli przedsiębiorstw oraz członków ich rodzin, służące promowaniu zdrowej i prozdrowotnej aktywności fizycznej
- Konkursy i rywalizacje dla przedstawicieli przedsiębiorstw, zachęcające do podejmowania aktywności fizycznej w pracy i czasie wolnym od pracy
- Imprezy plenerowe (np. Zajęcia sportowe w plenerze, wirtualne biegi) dla przedstawicieli przedsiębiorstw i członków ich rodzin, zachęcające do aktywnego spędzania wolnego czasu
- Upowszechnianie w mediach i w przestrzeni publicznej tematyki kampanii i jej materiałów
- Inne autorskie działania partnerów kampanii.